Case: GrausBouw

"Grausbouw zet altijd in op kwaliteit. Dat het loont blijkt uit de nog steeds stijgende NPS-score."

GrausBouw is een snel groeiende organisatie. Begin 2018 werkten er 50 werknemers. Half 2019 zijn het er 76. GrausBouw is een renovatie en onderhoudsbedrijf dat al 100 jaar staat voor kwaliteit. Het bedrijf is werkzaam in Zuid-Limburg. 

Renovatie- en onderhoudsbedrijf Grausbouw
Grausbouw

Wensen en doelen

GrausBouw vindt dat kwaliteit niet alleen bestaat uit het leveren van vakwerk. Hospitality vinden zij minstens zo belangrijk. Zij willen dat iedereen naast het leveren van vakwerk bezig is met ‘kleine dingen’ die een groot verschil maken. Zoals bijvoorbeeld: 

  • persoonlijke aandacht geven aan de bewoner
  • positief verrassen
  • de woning netjes opruimen
  • even iets extra’s doen voor een oudere bewoner
  • afspraken nakomen
  • bewoners vriendelijk informeren over de werkzaamheden 

Traject

GrausBouw vroeg de Hospitality Consultants van Hotel Management School Maastricht om een ontwikkelprogramma op het gebied van hospitality. Gedurende 3 jaar volgen alle medewerkers korte en krachtige workshops waarin ze leren hoe ze hun persoonlijke service nog verder kunnen verbeteren. 

Resultaat

De NPS-score van GrausBouw was al vrij hoog. Hij stijgt echter nog steeds sinds wij ons programma startten. GrausBouw is het eerste bedrijf in deze sector dat wij hebben mogen begeleiden. We vinden het prachtig dat er tussen alle stoere kerels toppers in gastvrijheid zitten. Het is een genot om met ze te werken! Wat GrausBouw er zelf van vindt, lees je in dit interview.

Ook aan de slag? 

Wilt u uw dienstverlening ook optimaliseren en insteken op een (meer) mensgericht gastvrijheid? Neem dan gerust contact met ons op. We bieden korte en langlopende trajecten die altijd op maat worden ingevuld. Daarbij zijn uw doelen en wensen het uitgangspunt.  

    Deel deze pagina