kasteel - 1

Onze unieke aanpak

Authentieke, mensgerichte gastvrijheid© is onze belofte. Wij geloven dat het concept voor duurzame gastvrijheidontwikkeling in organisaties drie basis ingrediënten heeft:

  • Happiness
    De belangrijkste randvoorwaarde voor gastvrijheid: gelukkige medewerkers stralen gastvrijheid uit, zijn gastvrij naar elkaar en presteren aantoonbaar beter. Alleen een gelukkige organisatie behaalt het optimale resultaat. Ook als het om gastvrijheid gaat.
     
  • Hospitality
    Het ingrediënt waar het allemaal om draait: onze hotelschool heeft ruim 65 jaar expertise over gastvrijheid opgebouwd. ‘Share the next step in hospitality’ betekent voor ons dat wij die kennis met u willen delen.
  • Human touch
    Mensgerichtheid is voor ons een cruciaal ingrediënt om authentieke gastvrijheid te bereiken. Oprechte aandacht voor de klant / gast / patiënt, het verbinding maken, is waar het hier om gaat. Invoelend kunnen luisteren en responsief zijn is nodig om in hospitality te kunnen excelleren.

Bovenstaande H-ingrediënten vormen de basis voor onze unieke aanpak: het Druiventrosmodel©.

Druiventrosmodel© 

Gastvrijheidsontwikkeling is als het maken van een goede wijn. Een goede bodem en volwassen druivenstokken zijn voor wijn als de kernwaarden van uw organisatie. Ze vormen de basis voor een perfect product, voor een perfecte beleving.

De wijnstokken behoeven een uitgebalanceerde zorg die rekening houdt met de toekomstige groei. Een hoog niveau bereik je alleen door het toepassen van een zorgvuldig proces. Een proces dat tijd kost. Maar ook een proces dat ruimte biedt voor kwaliteiten, innovatie en realisatie.

En tot slot is de ervaring van de wijnboer essentieel. Onze ervaring heeft geleerd dat bij gastvrijheidsontwikkeling drie aspecten van belang zijn: randvoorwaarden om gastvrijheid mogelijk te maken, de daadwerkelijke beleving van gastvrijheid en de competenties van medewerkers die van grote invloed zijn op die beleving.

Gastvrijheidsscan© 

Toepassing van het Druiventrosmodel© in organisatie start met de Gastvrijheidsscan©, waarmee wij het vermogen van organisaties om daadwerkelijk gastvrij te zijn meten. Wij lichten uw organisatie door op vijf deelgebieden, die samen het verschil maken voor de daadwerkelijk gastvrije organisatie:

  • Organisatiestructuur
  • Systemen
  • Procedures en Processen
  • Medewerkers
  • Organisatiecultuur

Graag lichten wij de Gastvrijheidsscan© en het Druiventrosmodel© verder toe in een geheel vrijblijvend gesprek, bij ons in Maastricht of bij u op locatie.

Contact 

Interesse? Neem dan voor meer informatie contact met onze Hospitality Consultants op.

Contact: Margot Blijlevens +31 (0)43 352 82 82 hospitalityconsultancy@zuyd.nl

Print deze pagina
Deel deze pagina