Agenda

Verbeter de gast-, patiënt- of klantgerichtheid van uw bedrijf of organisatie.

Of het nu gaat om mensgerichte gastvrijheid, – klantvriendelijkheid of – patiëntenzorg. Gastvrijheidsontwikkeling is geen eenmalige actie. Wij bieden, soms in samenwerking met andere partijen, hospitality trainingen, masterclasses, webinars, teambuilding en andere leerprogramma’s. Met als doel deelnemers te inspireren zelf actief aan de gang te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling. ​Ook maken wij programma's op maat. Wilt u een workshop over een bepaald onderwerp neem dan contact op. Stellen we het speciaal voor u samen.

Kijk in onderstaand overzicht naar de data en specifieke programma's.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via +31 (0)6 245 855 09
of hospitalityconsultancy@zuyd.nl

 

Agenda

30 september 2020 | Congres Ingrediënten voor gastvrij leiderschap

Patiënten willen ervaren dat er oprechte aandacht voor ze is. Organisaties met een onderscheidend vermogen op het gebied van gastvrijheid, laten dan ook een positieve beleving na en worden beter beoordeeld.

Gastvrij leiderschap
Een goede klantbeleving begint bij goed leiderschap. Op 30 september 2020 kijken we naar de elementen waaruit gastvrij leiderschap is opgebouwd. U krijgt concrete handvatten voor het creëren van de juiste randvoorwaarden om gastvrijheid in uw organisatie vanzelfsprekend te maken.

U krijgt antwoord op de volgende vragen:

  • Wat is gastvrijheid in de ogen van de patiënt?
  • Hoe brengt u de patiëntreis in kaart?
  • Hoe kunt u tot een klantgerichte cultuur komen?
  • Welke rol speelt leiderschap bij klantbeleving en gastvrijheid?
  • Welke aansprekende praktijkvoorbeelden zijn er binnen én buiten de zorg? Welke succesfactoren en valkuilen ervaren zij?

Locatie: Landgoed Duin en Kruidberg, Santpoort-Noord.
Klik hier voor meer informatie en inschrijving. 

 

Najaar 2020 | Workshop Leidinggeven in gastvrijheid Maastricht

Heb jij het idee dat je het soms ook niet kan bijbenen? Want de wereld om je heen verandert. Ontwikkelingen in technologie en globalisering veranderen de relatie tussen organisaties en hun klanten in een ongelofelijk snel tempo. 

Authentiek, menselijk contact
Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. Authentiek, menselijk contact met de klant en ook met jouw eigen medewerker maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klant- en medewerkersbeleving. Creëert echte loyaliteit aan jouw organisatie. Hoe geef jij daar invulling en leiding aan? Hoe hou jij je staande in de steeds complexere wordende wereld?

Gastvrijheid is een fundamentele verandering
Gastvrijheid is een fundamentele verandering in het denken én handelen van alle medewerkers, collega's en (mede)managers in jouw organisatie. Dit vergt nog al wat van jouw als leider. Oude modellen lijken niet meer te voldoen als basis. De workshop leiderschap in gastvrijheid helpt je een stap verder. Deze workshop: 

  • inspireert
  • geeft je houvast
  • laat je gastvrijheid ervaren
  • geeft je de actuele achtergronden
  • laat je omdenken
  • geeft praktische tips en technieken om morgen verder aan de slag te gaan als leider in gastvrijheid.

Gastvrijheidontwikkeling in deze tijd vergt modern, innovatief, mensgericht leiderschap.

Praktisch
Workshop najaar 2020, start 9.00 uur tot +/- 17.00 uur, in Teaching Hotel, Maastricht

Info en aanmelden
Meer gedetailleerde informatie en/of aanmelden kijk op of bel senior hospitality consultant Maarten Bos, 06 198 96 114 
 

Najaar 2020 | Workshop Gastvrijheidsontwikkeling Maastricht

Heb jij het idee dat de gastvrijheid in jouw organisatie wel een update kan gebruiken? Want de wereld verandert. Ontwikkelingen in technologie en globalisering veranderen de relatie tussen organisaties en hun klanten in een ongelofelijk snel tempo.
 
Authentiek, menselijk contact
Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. Authentiek, menselijk contact met de klant en ook met jouw eigen medewerker maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klant- en medewerkersbeleving. Creëert echte loyaliteit aan jouw organisatie. 

Gastvrijheid is een fundamentele verandering
Gastvrijheid is een fundamentele verandering in het denken én handelen van alle medewerkers, collega's en managers in jouw organisatie. Deze workshop mensgerichte gastvrijheids-ontwikkeling geeft de eerste aanzet hiertoe. Deze workshop: 

  • inspireert
  • laat je gastvrijheid ervaren
  • geeft je de actuele achtergronden
  • laat je omdenken
  • geeft praktische tips en technieken om aan de slag te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling

Gastvrijheid: de nieuwe stap in innovatie!

Praktisch
Workshop najaar 2020, start 9.00 uur tot +/- 17.00 uur, in Teaching Hotel te Maastricht

Info en aanmelden
Meer gedetailleerde informatie en/of aanmelden of bel senior hospitality consultant Maarten Bos, 06 198 96 114
 

Najaar 2020 | Post hbo-opleiding Customer Service Innovator

Digitale ontwikkelingen veranderen het speelveld van customer service drastisch. Hoe speelt u daar goed op in als organisatie? Hoe brengt u de customer service naar ‘the next level’? En hoe zorgt u ervoor dat uw kennis en deskundigheid up-to-date is in deze veranderende wereld? 

Customer Service Valley en Zuyd Professional ontwikkelden samen de post hbo-opleiding ‘Customer Service Innovator’. Zij vertaalden hun kennis, expertise en ervaring naar een innovatief onderwijsprogramma dat zich richt op de klant van de toekomst.

Praktisch

Start: najaar 2020

Info en aanmelden

Wilt u zich verdiepen in de customer service van de toekomst? Misschien is de post hbo-opleiding Customer Service Innovator dan iets voor u(w) mensen. Neem voor meer informatie contact op met Bart van Linder. Telefoon 06 22 78 11 01 of e-mail hospitalityconsultancy@zuyd.nl.
 

Start december 2020 | Facto Masterclass Facilitair Leiderschap

Sturing geven aan een maximaal klantgerichte FM-organisatie in turbulente tijden

De wereld om ons heen is voortdurend in ontwikkeling. Als leidinggevende in uw eigen facilitaire organisatie merkt u daar dagelijks de gevolgen van. Enerzijds de druk om efficiënter en goedkoper te organiseren, anderzijds de roep om een steeds hoger niveau van services.

Deze tweezijdige druk manifesteert zich op alle gebieden in uw beheer. Onderwerpen als duurzaamheid en circulariteit, ontwikkeling van medewerkers, schoonmaak, vastgoed, het inzetten van technologie, de ontwikkeling rondom smart buildings zijn allemaal zeer actueel en ontwikkelen zich in een razend tempo.

Daarnaast zijn we door de recente gebeurtenissen in onzekere tijden terecht gekomen. Alles wat zeker leek, is veranderd, bestaat niet meer of werd onder druk vloeibaar. Ineens werden op veel gewone processen beperkingen gelegd, of openden zich nieuwe, niet eerder gekende mogelijkheden. Ook moest u een crisismanager zijn. En hoe is dat u afgegaan?

In dergelijk turbulente tijden ontmoet u dagelijks de barrières voor de gevraagde niveaus van services en kwaliteit. Hoe houdt u zich hierin staande en hoe geeft u sturing aan een maximaal klantgerichte FM-organisatie met een stijl van leiderschap die past bij deze tijd?

Bekijk het programma en schrijf u nu in. 

Data: 10 en 11 december 2020, 12 januari 2021 en 11 februari 2021. 

Start januari 2021 | Leergang Hospitality Innovator

Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf, ziekenhuis, winkel of bank een plek is waar mensen blij van worden? U leert het in onze leergang ‘Hospitality Innovator’. We stellen de mens weer echt centraal. Dat is wat veel bedrijven graag willen. Het is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker in een tijd waarin alles draait om flexibele en efficiënte bedrijfsprocessen, is de mens op de achtergrond geraakt. 

Bij de leergang Hospitality Innovator gaan we juist voor een mensgerichte aanpak. We leren u hoe u oude begrippen en denkbeelden als ‘klantgerichtheid’ en ‘de klant centraal stellen’ naar een volgend niveau brengt. En hoe u de beleving en bezieling (terug)brengt in uw bedrijf of organisatie.

Data

28 en 29 januari 2021
5 maart 2021
15 of 16 april (online)
26 mei 2021
2 juli 2021

Info en aanmelden

Wilt u met uw organisatie ook stappen zetten op het gebied van mensgerichtheid? Misschien is de leergang dan iets voor u(w) mensen. In de brochure Hospitality Innovator vindt u meer informatie. U kunt ook contact opnemen met Rianne van den Heuvel (06 20 32 42 88) of Bart van Linder (06 22 78 11 01). Of stuur een mail naar: hospitalityconsultancy@zuyd.nl
 

Maatwerktraining | Mens achter de Patiënt

Er zit vaak een verschil tussen de ervaringen van zorgverleners en die van patiënten. Dit kan veroorzaakt worden door verkeerde verwachtingen van patiënten, door onderlinge afstemming tussen zorgverleners die beter kan of talloze andere aspecten.

De patiënt centraal
Stichting Mens Achter de Patiënt kan hierin ondersteunen. In interactieve trainingssessies zullen onze trainers én enkele ervaringsdelers met uw (interprofessioneel) zorgteam aan de slag gaan om te bekijken hoe de patiënt/cliënt nog centraler kan komen te staan in de zorgverlening en onderlinge samenwerking verbeterd kan worden. De training leidt zowel tot het formuleren van leer- en verbeterdoelen op niveau van het individu als van het gehele team/de gehele organisatie. Verbeteringen uiten zich vervolgens in een prettigere manier van (samen)werken met hogere patiënt- én werknemers-tevredenheid. 

Voor wie? 
De training is bedoeld voor:
•    zorgteams van minimaal acht en maximaal vijftien 
     deelnemers, waarbij twee trainers en drie tot vijf
     ervaringsdelers de groep zullen begeleiden.
•    Ook grotere afdelingen kunnen getraind worden, waarbij|
     meerdere groepen van maximaal vijftien deelnemers
     gevormd worden, inclusief een plenaire
     borgingsbijeenkomst. 
•    De training wordt op maat gemaakt voor uw zorginstelling
     en bestaat uit twee tot drie dagdelen. 

Meer informatie? 
Stuur een bericht aan info@mensachterdepatient.nl of neem contact met ons op. 

Stichting Mens achter de Patiënt 
Stichting Mens achter de Patiënt is van oorsprong een initiatief van twee geneeskundestudenten van Universiteit Maastricht. Wij als Hospitality Consultancy ondersteunen dit initiatief van harte en ontwikkelen mee aan de inhoud en het begeleiden / coachen van studenten die deelnemen aan het organiseren en besturen van deze stichting.

Maatwerk aanvragen

Neem dan gerust contact met ons op voor maatwerk.

Neem contact op