Agenda

Verbeter de gast-, patiënt- of klantgerichtheid van uw bedrijf of organisatie.

Coronavirus: geen trainingen en cursussen
Op zondag 15 maart heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Dit betekent dat het op dit moment onzeker is of de aangeboden workshops door kunnen gaan. Wij zullen binnenkort bij u terug komen met een update over de laatste stand van zaken en met informatie over de planning van de workshops.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op via +31 (0)6 245 855 09
of hospitalityconsultancy@zuyd.nl


Of het nu gaat om mensgerichte gastvrijheid, – klantvriendelijkheid of – patiëntenzorg. Gastvrijheidsontwikkeling is geen eenmalige actie. Wij bieden, soms in samenwerking met andere partijen, hospitality trainingen, masterclasses en andere leerprogramma’s. Met als doel deelnemers te inspireren zelf actief aan de gang te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling. ​

Agenda

17 juni 2020 | Workshop Gastvrijheidsontwikkeling Maastricht

Heb jij het idee dat de gastvrijheid in jouw organisatie wel een update kan gebruiken? Want de wereld verandert. Ontwikkelingen in technologie en globalisering veranderen de relatie tussen organisaties en hun klanten in een ongelofelijk snel tempo.
 
Authentiek, menselijk contact
Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. Authentiek, menselijk contact met de klant en ook met jouw eigen medewerker maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klant- en medewerkersbeleving. Creëert echte loyaliteit aan jouw organisatie. 

Gastvrijheid is een fundamentele verandering
Gastvrijheid is een fundamentele verandering in het denken én handelen van alle medewerkers, collega's en managers in jouw organisatie. Deze workshop mensgerichte gastvrijheids-ontwikkeling geeft de eerste aanzet hiertoe. Deze workshop: 

  • inspireert
  • laat je gastvrijheid ervaren
  • geeft je de actuele achtergronden
  • laat je omdenken
  • geeft praktische tips en technieken om aan de slag te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling

Gastvrijheid: de nieuwe stap in innovatie!

Praktisch
Workshop 16 april 2020, start 9.00 uur tot +/- 17.00 uur, in Teaching Hotel te Maastricht

Info en aanmelden
Meer gedetailleerde informatie en/of aanmelden of bel senior hospitality consultant Maarten Bos, 06 198 96 114
 

24 juni 2020 | Workshop Leidinggeven in gastvrijheid Maastricht

Heb jij het idee dat je het soms ook niet kan bijbenen? Want de wereld om je heen verandert. Ontwikkelingen in technologie en globalisering veranderen de relatie tussen organisaties en hun klanten in een ongelofelijk snel tempo. 

Authentiek, menselijk contact
Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. Authentiek, menselijk contact met de klant en ook met jouw eigen medewerker maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klant- en medewerkersbeleving. Creëert echte loyaliteit aan jouw organisatie. Hoe geef jij daar invulling en leiding aan? Hoe hou jij je staande in de steeds complexere wordende wereld?

Gastvrijheid is een fundamentele verandering
Gastvrijheid is een fundamentele verandering in het denken én handelen van alle medewerkers, collega's en (mede)managers in jouw organisatie. Dit vergt nog al wat van jouw als leider. Oude modellen lijken niet meer te voldoen als basis. De workshop leiderschap in gastvrijheid helpt je een stap verder. Deze workshop: 

  • inspireert
  • geeft je houvast
  • laat je gastvrijheid ervaren
  • geeft je de actuele achtergronden
  • laat je omdenken
  • geeft praktische tips en technieken om morgen verder aan de slag te gaan als leider in gastvrijheid.

Gastvrijheidontwikkeling in deze tijd vergt modern, innovatief, mensgericht leiderschap.

Praktisch
Workshop 23 april 2020, start 9.00 uur tot +/- 17.00 uur, in Teaching Hotel, Maastricht

Info en aanmelden
Meer gedetailleerde informatie en/of aanmelden kijk op of bel senior hospitality consultant Maarten Bos, 06 198 96 114 
 

Start 18 juni 2020 | Facto Masterclass Gastvrij Leiderschap

Dat de wereld om ons heen voortdurend in ontwikkeling is, hoeven we u niet te vertellen. Als leidinggevende in uw eigen facilitaire organisatie merkt u daar dagelijks de gevolgen van. Enerzijds de druk om efficiënter en goedkoper te organiseren, anderzijds de roep om meer gastvrijheid en een hoger niveau van services.

Ontwikkelingen
Deze tweezijdige druk manifesteert zich op alle gebieden in uw beheer. Onderwerpen als duurzaamheid en circulariteit, ontwikkeling van medewerkers, schoonmaak, vastgoed, het inzetten van technologie, de ontwikkeling rondom smart buildings zijn allemaal zeer actueel en ontwikkelen zich in een razend tempo.

Klantgerichte fm-organisatie
In een dergelijke turbulentie ontmoet u dagelijks de barrières voor de gevraagde niveaus van services en gastvrijheid. Hoe houdt u zich hierin staande en hoe geeft u sturing aan een maximaal klantgerichte fm-organisatie? Daarover gaat deze masterclass. 

Data
- 18 en 19 juni | Hotel Management School Maastricht
- 22 september | Rabobank Utrecht
- 27 oktober | Klooster ZIN Vught

Voor meer informatie en inschrijving ga naar Masterclass Gastvrij Leiderschap of neem contact met ons op. 

voorjaar 2020 | Post hbo-opleiding Customer Service Innovator

Digitale ontwikkelingen veranderen het speelveld van customer service drastisch. Hoe speelt u daar goed op in als organisatie? Hoe brengt u de customer service naar ‘the next level’? En hoe zorgt u ervoor dat uw kennis en deskundigheid up-to-date is in deze veranderende wereld? 

Customer Service Valley en Zuyd Professional ontwikkelden samen de post hbo-opleiding ‘Customer Service Innovator’. Zij vertaalden hun kennis, expertise en ervaring naar een innovatief onderwijsprogramma dat zich richt op de klant van de toekomst.

Praktisch

Start: voorjaar 2020

Info en aanmelden

Wilt u zich verdiepen in de customer service van de toekomst? Misschien is de post hbo-opleiding Customer Service Innovator dan iets voor u(w) mensen. Neem voor meer informatie contact op met Bart van Linder. Telefoon 06 22 78 11 01 of e-mail hospitalityconsultancy@zuyd.nl.
 

oktober 2020 | Leergang Hospitality Innovator

Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf, ziekenhuis, winkel of bank een plek is waar mensen blij van worden? U leert het in onze leergang ‘Hospitality Innovator’. We stellen de mens weer echt centraal. Dat is wat veel bedrijven graag willen. Het is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker in een tijd waarin alles draait om flexibele en efficiënte bedrijfsprocessen, is de mens op de achtergrond geraakt. 

Bij de leergang Hospitality Innovator gaan we juist voor een mensgerichte aanpak. We leren u hoe u oude begrippen en denkbeelden als ‘klantgerichtheid’ en ‘de klant centraal stellen’ naar een volgend niveau brengt. En hoe u de beleving en bezieling (terug)brengt in uw bedrijf of organisatie.

Praktisch

Start: oktober 2020

Info en aanmelden

Wilt u met uw organisatie ook stappen zetten op het gebied van mensgerichtheid? Misschien is de leergang dan iets voor u(w) mensen. In de brochure Hospitality Innovator vindt u meer informatie. U kunt ook contact opnemen met Rianne van den Heuvel (06 20 32 42 88) of Bart van Linder (06 22 78 11 01). Of stuur een mail naar: hospitalityconsultancy@zuyd.nl
 

Maatwerktraining | Mens achter de Patiënt

Er zit vaak een verschil tussen de ervaringen van zorgverleners en die van patiënten. Dit kan veroorzaakt worden door verkeerde verwachtingen van patiënten, door onderlinge afstemming tussen zorgverleners die beter kan of talloze andere aspecten.

De patiënt centraal
Stichting Mens Achter de Patiënt kan hierin ondersteunen. In interactieve trainingssessies zullen onze trainers én enkele ervaringsdelers met uw (interprofessioneel) zorgteam aan de slag gaan om te bekijken hoe de patiënt/cliënt nog centraler kan komen te staan in de zorgverlening en onderlinge samenwerking verbeterd kan worden. De training leidt zowel tot het formuleren van leer- en verbeterdoelen op niveau van het individu als van het gehele team/de gehele organisatie. Verbeteringen uiten zich vervolgens in een prettigere manier van (samen)werken met hogere patiënt- én werknemers-tevredenheid. 

Voor wie? 
De training is bedoeld voor:
•    zorgteams van minimaal acht en maximaal vijftien 
     deelnemers, waarbij twee trainers en drie tot vijf
     ervaringsdelers de groep zullen begeleiden.
•    Ook grotere afdelingen kunnen getraind worden, waarbij|
     meerdere groepen van maximaal vijftien deelnemers
     gevormd worden, inclusief een plenaire
     borgingsbijeenkomst. 
•    De training wordt op maat gemaakt voor uw zorginstelling
     en bestaat uit twee tot drie dagdelen. 

Meer informatie? 
Stuur een bericht aan info@mensachterdepatient.nl of neem contact met ons op. 

Stichting Mens achter de Patiënt 
Stichting Mens achter de Patiënt is van oorsprong een initiatief van twee geneeskundestudenten van Universiteit Maastricht. Wij als Hospitality Consultancy ondersteunen dit initiatief van harte en ontwikkelen mee aan de inhoud en het begeleiden / coachen van studenten die deelnemen aan het organiseren en besturen van deze stichting.

Maatwerk aanvragen

Neem dan gerust contact met ons op voor maatwerk.

Neem contact op