kasteel - 1

Seminar Customer Centered Care voor Korian groep

Van 27 tot en met 29 maart ontvingen wij de top van een grote Franse zorgorganisatie, Korian. Deze groep van 80 managers had onze dienstverlening ingeroepen voor een tweedaags seminar rondom het thema: Customer Centered Care. Maarten Bos en Jeroen Frerichs waren gastheren, organisatoren én vormgevers van het seminar.

Korian is een grote organisatie voor ouderenzorg in verschillende vormen. Met vijftigduizend medewerkers en zevenhonderd locaties in vijf landen is het een van de grootste zorgorganisaties in Europa. Dankzij een connectie via Belgische zorgarchitect kwam de organisatie met haar vraag om een tweedaags seminar bij ons terecht. “Graag in het Engels vanwege ons multinationale karakter”.

Echte cliëntgerichte zorg

Gastsprekers waren Edgar Keehnen, o.a. docent bij Hotelschool Den Haag, die vanuit zijn boek ‘Grey Ocean Strategies’ een toelichting gaf op de psychologie van het ouder worden. Hij  gaf inzicht in hoe ouderen veel dingen in het leven anders beleven dan wij, de jongere generaties. Alexandra de Buck, directeur van Home-Instead in Urtecht en ’s-Hertogenbosch, deelde met ons haar inzichten en ervaringen met echte cliëntgerichte zorg en wat dat betekent voor klanten, medewerkers en organisaties. Jan Engelen, lector op Nyenrode en voormalig veranderaar bij het Karolinska Hospital in Stockholm en het Radboud in Nijmegen, liet zien welke perspectieven van belang zijn bij een organisatie brede transitie naar patiëntgerichte zorg.

In het programma zaten ook veel interactieve workshops en groepsdiscussies. Deze activiteiten leidden enerzijds tot verdieping van het inzicht in customer centered care, en anderzijds tot actiegerichtheid waarin elke landengroep van de organisatie op vrijdag met een concreet actieplan naar huis ging.

By far one of the best seminars ever!

Met deze inspirerende gastsprekers en interactieve workshops creëerden Maarten en Jeroen een attractief programma dat door de deelnemers zelf gewaardeerd werd met de woorden: “By far one of the best seminars we’ve ever had”.

Zoekt u ook een mooi programma voor uw eigen zorgorganisatie, neem gerust contact met ons op via hospitalityconsultancy@zuyd.nl.

Jeroen Frerichs - jeroen.frerichs@zuyd.nl

Senior Hospitality Consultant | Hotel Management School Maastricht