Kasteel park

Programma

De drie peilers van de Universitaire Master ‘Innovative Hospitality Management’ zijn:

  • Innovatie: toepassing en consolidatie van onderzoeksmethoden voor de internationale hotelsector en andere branches waar gastvrijheid een sleutelrol speel;
  • Gastvrijheid: verbetering van intermenselijke en multiculturele vaardigheden, met als doel klanten kwalitatief hoogwaardige belevingen te laten ervaren;
  • Management: ontwikkeling van leiderschap en management strategieën, waarbij de focus ligt op business management en gastvrijheid.

Met een groeiprognose van jaarlijks vijf procent voor dit decennium, is de reis- en toeristenbranche één van 's werelds grootste en snelst groeiende industrieën. Het belang ervan mag niet worden onderschat. Het vertegenwoordigt bijvoorbeeld meer dan 50% van de directe investeringen in ontwikkelingslanden. Voornamelijk opkomende markten in het algemeen en China in het bijzonder zijn verantwoordelijk voor de groei van de reis- en toeristensector. Toerisme is ook één van de belangrijkste bronnen van internationaal contact en culturele uitwisseling geworden. Naast dit alles studeer je gedurende vier maanden in Barcelona, de nummer  één hotspot van het toerisme in Europa en één van de meest favoriete bestemmingen ter wereld!
 
Ben jij klaar om je stempel te drukken op één van de snelst groeiende branches ter wereld?

Speerpunten

Leiderschap competenties
Wie in de gastvrijheidbranche werkt, werkt zelf mee aan de ontwikkeling van een interessant veld waar mogelijkheden voor persoonlijke en professionele groei zijn. Competenties die ontwikkeld en gecontroleerd worden, omvatten persoonlijke ontwikkeling, communicatieve vaardigheden, cultureel bewustzijn, leiderschap en netwerkvaardigheden.

Innovatie in gastvrijheid
Nieuwe trends in gastvrijheid veranderen de banen van de toekomst. De Master Innovative Hospitality Management bereidt studenten voor op een meer creatieve, innovatieve en efficiënte benadering van het beroep. Praktische casestudy's vullen de academische input aan.
 
Gastvrijheid management
Master-studenten raken vertrouwd met een creatieve, innovatieve en systematische zoektocht naar organisatiedoelstellingen van bedrijven, zowel binnen als buiten de gastvrijheid branche. Dit doen ze door de beschikbare middelen op een duurzame manier te plannen, organiseren, leiden en controleren.
 
Gastvrijheid onderzoek
Onderzoeksvaardigheden op het gebied van gastvrijheid zijn een cruciale factor voor het anticiperen op toekomstige scenario's en voor het overbrengen van academische kennis die nodig is om uitdagingen in verschillende branches aan te gaan. Het onderzoeksblok van de Master omvat onderzoeksmethoden, evenals een vier maanden durende in-company onderzoeksscriptie.

Leermethode


De universiteiten die samenwerken in deze Master zijn prestigieuze instellingen met hoog gekwalificeerde docenten. De academische omgeving is dynamisch en staat open voor studentenparticipatie. Onze leermethode is gebaseerd op:

  • Stimuleren van kritisch denken om oplossingen en kansen te vinden voor echte managementuitdagingen vanuit een multidisciplinair en multicultureel perspectief.
  • Combineren van de academische inhoud met het praktische element met als doel de academische kennis te versterken door middel van concrete praktijkgevallen.

De trainingsmethodologie omvat ook academische lezingen, teamwerk, coaching, praktijkcases, contact met professionals, multiculturele ervaringen, studiereizen, onderzoeksprojecten, online leren, academische medewerkers, bezoeken aan bedrijven en trainingservaringen op internationaal niveau.

Opbouw programma


1e academische blok
Het eerste academische blok duurt 4 maanden en vindt plaats op HTSI San Ignasi in Barcelona. De nadruk ligt vooral op innovatie en ondernemerschap in de horeca:

  • Innovatiemanagement in gastvrijheid
  • Het opnieuw definiëren van de gastvrijheidervaring
  • Ondernemerschap en intrapreneurship

2e academische blok
Het tweede blok van 4 maanden vindt plaats op HMSM in Maastricht. De focus ligt op internationaal gastvrijheid management:

  • Internationaal Strategisch Management
  • Internationaal Marketing Management
  • Internationaal Financieel Management 

3e praktijkonderzoek blok
Het derde en laatste blok van de Master is een internationale plaatsing of stage, die je overal ter wereld kan brengen (indien met visum toelaatbaar): 

  • In-company onderzoeksscriptie

Daarnaast maak je twee educatieve studiereizen om kennis te maken met verschillende horecamodellen en ideeën uit te wisselen met toonaangevende gastvrijheid managers. Je bezoekt innovatieve hotels en andere bedrijven waar gastvrijheid de kern van de zaak is.
 
De structuur van de éénjarige Master Innovative Hospitality Management kan als volgt worden gevisualiseerd: 

Print deze pagina
Deel deze pagina