Kasteel park

Studieplan

Innovatie en ondernemerschap in gastvrijheid (Barcelona)

  • Herdefiniëring van de gastvrijheidervaring (5 ECTS)
    Deze module richt zich op concept- en ideegeneratie structuren voor het identificeren en creëren van zakelijke kansen voor de gastvrijheidbranche door de verbetering van de gastervaring. Cool Hunting, Design Thinking-processen, Imagineering en Co-creatie zijn onderwerpen die binnen de module aan bod komen. Geselecteerde hulpmiddelen, technieken en voorbeelden van innovatiemanagement worden ook behandeld.
     
  • Innovatiemanagement in gastvrijheid (5 ECTS)
    Deze module behandelt relevante innovatieconcepten in toerisme en gastvrijheid, met een specifieke focus op de belangrijkste innovatiefactoren en -drijfveren in relatie tot gastvrijheid organisaties.
     
  • Ondernemerschap en intrapreneurship (5 ECTS)
    Deze module richt zich op de uitdaging van het omzetten van ideeën en innovaties in winstgevende en duurzame bedrijven. Hetzij door een nieuw bedrijf op te richten of door ondernemer te zijn binnen een bestaand bedrijf.

Internationaal gastvrijheid management (Maastricht)

  • Internationaal Strategisch Management (5 ECTS)
    Uitgaande van de missie, visie en doelstellingen van een bedrijf, maakt de student een strategische analyse van een echt bedrijf in de gastvrijheid branche. Na het voltooien van de strategische analyse maken de studenten een implementatieplan, waar ook risicomanagement in opgenomen is. Na het evalueren van onder meer competitieve en internationaliseringstrategieën zal voor het bedrijf een keuze moeten worden gemaakt.
     
  • Internationaal Marketing Management (5 ECTS)
    Sleutelwoorden zijn: relatiebeheer, klantwaarde en groeistrategieën. Er zal een marketingplan voor een bestaand bedrijf worden ontwikkeld waarin alle belangrijke marketingbeslissingen worden vermeld. Zoals internationaal service-, merk-, prijs-, communicatie- en distributiemanagement.
     
  • Internationaal Financieel Management (5 ECTS)
    Deze module behandelt essentiële financiële vaardigheden die nodig zijn om verschillende bedrijfsscenario's te analyseren. Financiële competenties houden rechtstreeks verband met topprestaties binnen de sector. De componenten voor het succesvol toepassen van revenue management zullen stap voor stap worden geïntroduceerd en besproken.

 
Leiderschap competenties

  • Leiderschapontwikkeling programma (4 ECTS)
    Studenten worden begeleid bij het ontwikkelen van competenties voor een leven als professional, met een speciale focus op de vereisten om te werken als gastvrijheidmanager.
     
  • Communicatieve vaardigheden (3 ECTS)
    Krijg effectieve communicatievaardigheden voor professionele, krachtige en overtuigende presentaties en verbeter je vertrouwen, stijl en impact van spreken in het openbaar. Om effectief te kunnen zijn, leer je de principes en werkwijzen van bedrijfscommunicatie en -strategieën.
     
  • Interculturele management vaardigheden (3 ECTS)
    Evaluatie en advies over hoe je een hoger potentieel uit individuen naar boven haalt. Het doel: duurzaam succes boeken door optimaal gebruik te maken van alternatieve culturele perspectieven.

 
Onderzoek in gastvrijheid

  • Onderzoeksmethoden (5 ECTS)
    Het doel van Onderzoeksmethoden is om jouw expertise in onderzoek te versterken. Dit academische blok omvat: probleemoplossing, onderzoeksopzet, informatiebeheer en onderzoek, analyse en synthese van gegevens, onderzoeksrapporten schrijven.
     
  • In-company onderzoeksscriptie (15 ECTS)
    We verwachten dat je met succes een strikte, systematische onderzoeksscriptie van hoge kwaliteit kunt voltooien. Dit is een vereiste en van algemeen belang voor een succesvolle afronding van de Master Innovative hospitality Management. De universiteiten werken samen bij het vinden van een internationale stage in een hotel, toeristische organisatie, consultancy of toerisme gerelateerd bedrijf (als visumreglementen dit toestaan). Tijdens de stage moet de student een onderzoeksscriptie schrijven. Mogelijke onderwerpen: het doen van een haalbaarheidsstudie, het verduidelijken van een beleidsprobleem, het identificeren van knelpunten, het doen van aanbevelingen voor het verbeteren van een bestaande situatie of het evalueren van processen. Een bijdrage die praktisch uitvoer- en toepasbaar is, wordt zeer op prijs gesteld.
Print deze pagina
Deel deze pagina