Maatwerk

Hospitality programma op maat

Elke organisatie en elk team is uniek. Daarom geloven wij niet in één programma voor iedereen maar in een unieke, op maat gemaakte aanpak. Hospitality, Happiness en Human touch vormen hierbij altijd de basis. Ook in de huidige tijd blijven wij hierin geloven.  

Bij ons gaat het niet om drie naast elkaar staande strategieën maar om één integrale aanpak. We verweven deze drie elementen in eigentijdse werkvormen en aantrekkelijke begeleidings-programma's.

  • Hospitality: wij creëren gelukkige klanten die oprechte gastvrijheid ervaren, die een 9+ klantbeleving beleven en de organisatie daar graag voor belonen.
  • Happiness: wij activeren gelukkige, bezielde en bevlogen medewerkers die gemotiveerd en gepassioneerd zijn om bij te dragen aan de doelen van de organisatie.
  • Human touch: wij maken mensgerichtheid en menselijke authenticiteit tastbaar en geven zowel intern als extern vorm en inhoud aan de menselijke maat (zo binnen, zo buiten).

Wij zijn van NU

Al onze programma’s zijn aangepast aan de actualiteit. Onverminderd inspirerend houden wij het vuur van gastvrijheid brandend, maar wel op een veilige afstand, indien nodig. We combineren online leren met effectieve praktijkopdrachten en zijn - waar nodig en mogelijk het liefst - (veilig) fysiek aanwezig in uw organisatie.

Team en methode

De hospitality consultants van de Hotel Management School Maastricht weten als geen ander de inzichten van de hotelbranche te vertalen naar andere sectoren. Wij begeleiden teams in het creëren van een nieuwe of vernieuwde werkwijze of cultuur. Wij staan bekend om onze creatieve, interactieve en inspirerende werkvormen die altijd uitdagen tot beweging en gesprek. Online én offline of combinatie van beide. 

Ons team Hospitality Consultancy gaat steevast uit van de kracht die in de organisatie en haar mensen aanwezig is. Waar zijn jullie al goed in? Wat wordt erg gewaardeerd? We maken dat heel concreet. Vanuit die kracht ontwikkelen we verder. We stemmen continue de wederzijdse verwachtingen af. Daarbij zijn we praktisch en resultaatgericht. 

Linda Hendriks komt aan rennen en wordt hierbij aangemoedigd door haar teamleden Jeroen Frerichs, Chérie Crins, Maarten Bos en Edith Muijsers.

Continu proces

Wij geloven dat mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling een continu proces is. Daarom geven wij geen snelle hospitality trainingen zonder fundament. We geven wel korte, krachtige inspiratiesessies over de kracht van mensgerichte gastvrijheid, ter inspiratie en bewustwording en om aan te zetten tot actie  en team- of organisatieontwikkeling.

Wij denken dat interne hospitality ontwikkeling een kernactiviteit zou moeten zijn van elke organisatie. Niet alleen gericht op klant-, patiënt- en gastervaringen maar ook op de medewerkers onderling. Daarbij vinden we dat het interne opleidingshuis en de inhoud van de hospitality trainingen in dienst moeten staan van het ontwikkelen van de kernwaarden (de bedoeling) van de organisatie. Wij geloven dat fysieke aanwezigheid en samen aan de slag gaan belangrijk hierin is maar ook dat online werken  bijna niet meer weg te denken valt in de huidige tijd. Daarom bieden we onze programma’s ook aan in een online leeromgeving volgens de normen van deze tijd. Hier maakt mensgerichte hospitality immers deel van uit. Of het nou gaat om zorg, overheid of commerciële dienstverlening.

Verbinding onderwijs en inzet studenten

Een onderscheidende factor van Hospitality Consultancy is onder andere de nauwe verbinding met het onderwijs van Hotel Management School Maastricht en de unieke mogelijkheid om studenten in te zettten in onze projecten. Ook in uw organisatie kunnen eventueel studenten ingezet worden. 

Partners

Wij werken graag samen met partijen of individuen die ons complimenteren in onze dienstverlening. Daarnaast ontwikkelen we met diverse partners op maat gemaakte producten en werkmethodes. 

Visie op gastvrijheid

Hospitality Consultancy benadert de ontwikkeling van een organisatie heel bewust vanuit het thema ‘gastvrijheid’ en alles wat daaromheen hangt. In twee korte artikelen vertellen onze consultants er meer over. Kijk op ‘Met gastvrijheid maak je het verschil’ en ‘Samen werken aan gastvrijheid.’

Meer informatie

Wilt u de gast-, klant- of patiëntgerichtheid naar een hoger niveau tillen? Bent u benieuwd wat wij daarin kunnen betekenen voor uw organisatie? Wij nodigen u van harte uit om contact met ons op te nemen. Dan kijken we samen wat uw wensen zijn en hoe u uw doelen kunt bereiken.

Onze programma’s zijn gecertificeerd door diverse organisaties

Visie op gastvrijheid

Wilt u weten wat wij onder ‘gastvrijheid’ verstaan? Lees twee korte artikelen waarin onze consultants dit thema toelichten. Kijk op ‘Met gastvrijheid maak je het verschil’ of ‘Samen werken aan gastvrijheid.’

Maatwerk aanvragen

Neem dan gerust contact met ons op voor maatwerk.

Neem contact op