Onze dienstverlening

De hospitality consultants van hotelschool Maastricht leveren uitsluitend maatwerk, omdat elke organisatie en elk team anders is. Wij werken niet volgens vaste modellen maar kijken wat er nodig is en wat past bij uw bedrijf of organisatie.  

Wij maken gebruik van door onszelf ontwikkelde creatieve, inspirerende en gevalideerde werkvormen. In onze betrokkenheid bij de hotelschool Maastricht zijn hospitality consultants altijd in de gelegenheid om studenten een mooie rol te geven in de ontwikkeling van uw organisatie. Wij werken met de nieuwste inzichten, omdat we voortdurend betrokken zijn bij onderzoek naar gastvrijheidsontwikkeling. Innovatie staat dus voorop. Om u een idee te geven van mogelijke ontwikkeltrajecten, vindt u hieronder enkele voorbeelden van elementen uit zo’n traject.

Maatwerk aanvragen? 

Neem dan gerust contact met ons op!

Neem contact op

Creating Happiness

Hoe kan ik mijn eigen geluk en dat van anderen positief beïnvloeden? Zo!

Totaal: 5 dagdelen + 3 coachgesprekken

lees meer
Workshop: Art & Hospitality

Wat zou er gebeuren als je jouw gastvrijheid kunt vormgeven in een blijvend kunstwerk?

Totaal: 2 dagdelen

lees meer

Mijn werk is gaaf!

Hoe versterk ik de bezieling en bevlogenheid van mijn medewerkers? Zo! Geeft concrete ideeën voor verbetering en innovatie.

Totaal: 2 dagdelen

lees meer
Kiss & Ride: gastreis

Hoe verhoog ik de gast-, klant-, bewoners-en patiëntbeleving? Zo! Met als resultaat concrete acties voor verbetering en innovatie in klantbeleving.

Totaal: 3 dagdelen

lees meer

Be the change: de leiderschapsdialoog

Medewerkers doen niet wat wij - leiders - zeggen, maar wat we doen!

Totaal: 4 dagdelen + opdrachten

lees meer
Gastvrijheidsscan

Waar blinkt onze dienstverlening in uit? Waar moeten we aan slijpen? Met deze interactieve scan bepaal je samen hoe je er voor staat en wat je ‘next steps’ zijn.

Totaal: 2 dagdelen

lees meer

Agenda

Of het nu gaat om mensgerichte gastvrijheid, – klantvriendelijkheid of – patiëntenzorg. Gastvrijheidsontwikkeling is geen eenmalige actie. Onze hospitality consultants bieden hospitality trainingen, masterclasses, webinars, teambuilding en andere leerprogramma’s. Soms in samenwerking met andere partijen. Met als doel deelnemers te inspireren zelf actief aan de gang te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling. Kijk in onderstaand overzicht naar de data en specifieke programma's.

Start 23 september 2021 | Leergang Hospitality Innovator

Hoe zorgt u ervoor dat uw bedrijf, ziekenhuis, winkel of bank een plek is waar mensen blij van worden? U leert het in onze leergang Hospitality Innovator. We stellen de mens weer echt centraal. Dat is wat veel bedrijven graag willen. Het is echter gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker in een tijd waarin alles draait om flexibele en efficiënte bedrijfsprocessen, is de mens op de achtergrond geraakt. 

Bij de leergang Hospitality Innovator gaan we juist voor een mensgerichte aanpak. We leren u hoe u oude begrippen en denkbeelden als ‘klantgerichtheid’ en ‘de klant centraal stellen’ naar een volgend niveau brengt. En hoe u de beleving en bezieling (terug)brengt in uw bedrijf of organisatie.

Data

23 en 24 september 2021
18 oktober 2021
10 december 2021
20 januari 2022
11 februari 2022

Info en aanmelden

Wilt u met uw organisatie ook stappen zetten op het gebied van mensgerichtheid? Misschien is de leergang dan iets voor u(w) mensen. In de brochure Hospitality Innovator vindt u meer informatie. U kunt ook contact opnemen met:

Rianne van den Heuvel: +31 (0)6 20 32 42 88

Bart van Linder: +31 (0)6 22 78 11 01

Of stuur een mail naar: hospitalityconsultancy@zuyd.nl

Maatwerktraining | Mens achter de Patiënt

Er zit vaak een verschil tussen de ervaringen van zorgverleners en die van patiënten. Dit kan veroorzaakt worden door verkeerde verwachtingen van patiënten, door onderlinge afstemming tussen zorgverleners die beter kan of talloze andere aspecten.

De patiënt centraal
Stichting Mens Achter de Patiënt kan hierin ondersteunen. In interactieve trainingssessies zullen onze trainers én enkele ervaringsdelers met uw (interprofessioneel) zorgteam aan de slag gaan om te bekijken hoe de patiënt/cliënt nog centraler kan komen te staan in de zorgverlening en onderlinge samenwerking verbeterd kan worden. De training leidt zowel tot het formuleren van leer- en verbeterdoelen op niveau van het individu als van het gehele team/de gehele organisatie. Verbeteringen uiten zich vervolgens in een prettigere manier van (samen)werken met hogere patiënt- én werknemers-tevredenheid. 

Voor wie? 
De training is bedoeld voor:

  • Zorgteams van minimaal acht en maximaal vijftien deelnemers, waarbij twee trainers en drie tot vijf ervaringsdelers de groep zullen begeleiden.
  • Ook grotere afdelingen kunnen getraind worden, waarbij meerdere groepen van maximaal vijftien deelnemers gevormd worden, inclusief een plenaire borgingsbijeenkomst.

De training wordt op maat gemaakt voor uw zorginstelling en bestaat uit twee tot drie dagdelen. 

Meer informatie? 
Stuur een bericht aan info@mensachterdepatient.nl of neem contact met ons op. 

Stichting Mens achter de Patiënt 
Stichting Mens achter de Patiënt is van oorsprong een initiatief van twee geneeskundestudenten van Universiteit Maastricht. Wij als Hospitality Consultancy ondersteunen dit initiatief van harte en ontwikkelen mee aan de inhoud en het begeleiden / coachen van studenten die deelnemen aan het organiseren en besturen van deze stichting.

Onze extra's

Onze hospitality consultants beschikken over vernieuwende, gevalideerde leer- en werkmethodes. We investeren in duurzame innovatie en ontwikkeling op het gebied van gastvrijheid, werkgeluk en mensgerichtheid

We zijn verbonden aan de Hotel Management School Maastricht. Dit heeft extra voordelen voor onze opdrachtgevers. Allereerst beschikken we over een enorme bron van relevante en up-to-date kennis en onderzoek op het gebied van gastvrijheid.

Daarnaast staan we in verbinding met jonge, enthousiaste studenten met frisse ideeën en een onbevangen kijk op zaken.

Wij vinden het belangrijk dat we snel en flexibel in kunnen spelen op alle vragen die aan ons worden gesteld. Daarom beschikken wij tevens over een netwerk van externe experts. Wij werken op regelmatige basis met hen samen. Maar alleen in combinatie met één van onze vaste consultants.

Info en contact


Heeft u een vraag of behoefte op het gebied van gastvrijheid binnen uw bedrijf of organisatie? De hospitality consultants van Hotel Management School Maastricht helpen u graag om uw doelen te bereiken. Wij nodigen u van harte uit om contact met ons op te nemen. Of u nu in de zorg, dienstverlening of bij de overheid werkt.