Privacyverklaring

Voor gebruikers van deze website

Jouw privacy is belangrijk, ook voor ons. Daarom gaan wij zorgvuldig om met je persoonsgegevens die wij verzamelen op onze website. In deze privacyverklaring lees je meer over de manier waarop we je persoonsgegevens verzamelen en hoe we daarmee omgaan.

Waarvoor verwerken wij je persoonsgegevens?

Wij verzamelen en verwerken persoonsgegevens van (aankomende) studenten, relaties en bezoekers van onze website voor verschillende doeleinden:

  • Wanneer je een aanmeld- of contactformulier op de website invult, bijvoorbeeld om je aan te melden voor een evenement, omdat je een vraag hebt of omdat je informatie over de hotelschool, het Teaching Hotel of Hospitality Consultancy wilt ontvangen. Wij verzamelen dan gegevens om contact te kunnen opnemen, je aanmelding te verwerken, de juiste informatie toe te sturen of je vraag te beantwoorden. Het gaat dan bijvoorbeeld om je (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, je vraag of interesse en/of de contactgeschiedenis. In veel gevallen vind je bij het aanmeld- of contactformulier zelf meer en specifiekere informatie over welke persoonsgegevens we verwerken en de manier waarop we dat doen.
  • De website van de Hotel Management School Maastricht verzamelt gegevens om de site te verbeteren. Daarvoor maken wij gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestand dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser op de harde schijf van jouw computer wordt opgeslagen. Voorbeelden van gegevens die wij op die manier verzamelen zijn bijvoorbeeld je IP-adres en gegevens over je bezoek aan onze systemen: welke webpagina’s je hebt bezocht, welke zoekopdrachten je hebt gedaan en hoe lang je bezoek duurde. Meer informatie over het gebruik van cookies staat in ons cookiebeleid.

Als wij je persoonsgegevens voor andere doeleinden gebruiken dan in deze privacyverklaring of in de specifieke informatie bij een aanmeld- of contactformulier staat, dan informeren wij je hier vooraf over en verwerken wij ze alleen met je toestemming. Ook als er wijzigingen zijn met betrekking tot het gebruik van je persoonsgegevens informeren wij je hierover en vragen je wanneer dat nodig is om toestemming. 

Wie ontvangen je persoonsgegevens?

Soms is het nodig je persoonsgegevens door te sturen naar (een) van onze medewerker(s). Voor een aantal van onze diensten maken wij gebruik van derden. Daarvoor is het soms nodig dat wij jouw persoonsgegevens verstrekken aan deze dienstverleners. We geven alleen de persoonsgegevens door die nodig zijn voor die dienst en wij maken afspraken over de beveiliging, gebruik en bewaren van de gegevens.

Wij verkopen je persoonsgegevens nooit.

Hoe lang bewaren wij je persoonsgegevens?

Je persoonsgegevens bewaren we zo lang als nodig is voor het doel waarvoor we ze hebben verzameld. Hoe lang dat is, verschilt: van enkele maanden tot jaren. Soms zijn we wettelijk verplicht om gegevens langer te bewaren. Persoonsgegevens die wij niet langer nodig hebben verwijderen wij. Gegevens die wij willen gebruiken voor analyses maken we anoniem.

Veiligheid van je gegevens

Wij doen er alles aan om je persoonsgegevens zo goed mogelijk te beveiligen tegen onbevoegde toegang, verlies of diefstal. Medewerkers hebben alleen toegang tot je gegevens als dit noodzakelijk is. De systemen waarin je gegevens worden bewaard zijn allemaal beveiligd met een wachtwoord.  Als wij je persoonsgegevens door een andere partij laten verwerken maken wij afspraken over beveiliging, gebruik en bewaren van de gegevens. Jouw bezoek aan onze website is beveiligd door een SSL certificaat. Dit betekent dat jouw verbinding met die website privé is. Je herkent deze beveiliging aan het groene slotje voor de url.

Wat zijn jouw rechten?

Je hebt diverse rechten ten aanzien van je persoonsgegevens, zoals het recht op inzage, correctie, bezwaar en verwijdering. Een volledig overzicht van jouw rechten staat op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens (www.autoriteitpersoonsgegevens.nl). Wil je van een van je rechten gebruik maken, neem dan contact op via privacy@zuyd.nl. Je hebt ook het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Heb je een klacht, meld deze dan eerst bij ons via privacy@zuyd.nl. 

Vragen

Heb je nog vragen of opmerkingen, stuur dan een brief of mail naar de Functionaris Gegevensbescherming van Zuyd Hogeschool (waar Hotel Management School Maastricht een onderdeel van is), Postbus 550, 6400 AN Heerlen of e-mail: functionarisgegevensbescherming@zuyd.nl. 

Wijzigingen

Wij kunnen deze privacyverklaring altijd aanpassen, bijvoorbeeld als er wetswijzigingen zijn. Het is daarom raadzaam om de verklaring regelmatig te raadplegen. 

Privacyverklaring website www.hotelschoolmaastricht.nl | versie 16-12-2019