#

Management Consultancy Projects

Samenwerken met hotelschool studenten

Staat u open voor een fris perspectief op uw bedrijf of organisatie? Bent u op zoek naar innovatieve ideeën? Zou u graag eens een keer dat diepteonderzoek laten doen waar u zelf de tijd maar niet voor vindt? Om ons programma actueel en uitdagend te houden, werken we graag samen met bedrijven en organisaties in de hospitality industrie. Dat levert voor zowel u als ons mooie kansen op. 

Elk jaar, in februari en september, starten ongeveer 30 projectgroepen met hun managementproject. Dit is het eerste deel van het afstudeerprogramma van de HMSM. Alle opdrachten zijn afkomstig van externe opdrachtgevers. Het managementproject omvat 20 weken en een projectgroep bestaat uit vier of vijf vierdejaarsstudenten. Ze werken als hospitality consultants en worden bijgestaan door deskundige begeleiders. 

Wat levert het u op?

  • Advies op maat, op basis van uw vraag én praktijkgericht onderzoek; 
  • Een projectgroep van 5 studenten die samen maar liefst 3.200 uren kunnen besteden aan uw opdracht en die begeleid worden door deskundige docenten en onderzoekers; 
  • Up-to-date kennis van trends, ontwikkelingen en toegang tot alle aanwezige kennis (o.a. bij de betrokken lectoraten);
  • Frisse blikken van jonge mensen;
  • Mogelijkheid tot conceptontwikkeling via de methode Design Thinking;
  • Bekendheid bij talentvolle ‘young professionals’ die op zoek zijn naar een baan;
  • De mogelijkheid om uw bedrijf te profileren als een maatschappelijk betrokken organisatie: u levert immers een mooie bijdrage aan de opleiding van toekomstige hospitality professionals.

Wat levert het ons op?

  • Uitdagend onderwijs, gebaseerd op de actuele strategische vraagstukken; 
  • Een goede relatie met het werkveld, zodat ook wij up to date blijven en voeling houden met wat er speelt; 
  • Bekendheid en een goede reputatie. Dit is niet alleen mooi voor onze opleiding, maar zeker ook voor onze afstudeerders die op zoek gaan naar een passende baan.

Mogelijke thema's

  • Strategiebepaling;
  • Conceptontwikkeling;
  • Marktanalyse en -onderzoek;
  • Risk Management, Revenu management;
  • Gastvrijheidsontwikkeling en –monitoring;
  • Haalbaarheidsonderzoek;
  • Marketing/positioneringsvraagstukken;
  • Future proof businessmodel;
  • Businessplan;
  • Sustainability – CSR; 
  • Artificial Intelligence, Big Data en nieuwe technologieën; 
  • High tech – high touch: hoe vind je de balans?
  • Trend studies (bijvoorbeeld: wellness, well-being, vitaliteit of diversiteit & inclusiviteit);
  • HR-vraagstukken: talentmanagement, onderzoek naar  employee journey, ontwikkeling trainingen etc.;
  • Klantgerelateerde vraagstukken, zoals CRM, analyse Customer Journey, consumentenpsychologie en –trends.

Eerdere opdrachtgevers

Hotel Management: Accor, Hilton, Marriott, WOW Amsterdam, Twin Peaks, Signify, Event Hotels, Penta Hotels, Postillon, Zoku Amsterdam

Foodservice: Vaeshartelt, Bidfood, Douwe Egberts, Foodservice Instituut Nederland, Sligro, Ghost Kitchen, Citesta’s, Vitam, Holland Foods, Novish, Smaakcentrum Limburg

Horizons in Hospitality: Maastricht UMC+, Zinzia Zorggroep, Brightlands, ABN Amro, Hunkemöller, Restaurant Company Europe, Mamita Alice, AZC Maastricht, Provincie Limburg en diverse gemeenten

Belangstelling?

Voor meer informatie of overleg neem contact met ons op!

Contact

De opdracht

De opdracht kan betrekking hebben op alle terreinen van gastvrijheid, gelinkt aan een van de drie profielen van de HMSM: Hotel Management, Foodservice en Horizons in Hospitality (gericht op organisaties waar gastvrijheid niet de core business is, maar wel het verschil kan maken, zoals in de zorg en retail). De studenten presenteren de resultaten van hun onderzoek  in een onderzoeksrapport (verplicht) en een adviesrapport (of een ander - vooraf overeengekomen - product) aan de opdrachtgever. Maar eerst verdedigt elke student  individueel de rapporten ten overstaan van een interne en een externe examinator uit het werkveld. 

#

Investering voor uw bedrijf of organisatie

Uren: een tijdsinvestering (overlegmomenten met studenten) die past bij de opdracht en de bereidheid de informatie te verstrekken die nodig is om de opdracht uit te voeren;

Euro’s: een bijdrage in de kosten van € 2.750 per project; een bedrag dat vergelijkbaar is met de gemiddelde stagevergoeding voor één student. Met deze bijdrage worden in principe alle kosten vergoed.

#

Belangstelling?

Wilt u graag met onze studenten samenwerken in de vorm van een managementproject binnen uw organisatie? Laat het ons weten! Vul het contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Contact
#
    Deel deze pagina