Elk jaar, in februari en september, starten ongeveer 30 projectgroepen met hun managementproject. Dit is het eerste deel van het afstudeerprogramma van de HMSM. Alle opdrachten zijn afkomstig van externe opdrachtgevers. Het managementproject omvat 20 weken en een projectgroep bestaat uit vier of vijf vierdejaarsstudenten. Ze werken als hospitality consultants en worden bijgestaan door deskundige begeleiders.
Wat levert het u op?
- Advies op maat, op basis van uw vraag én praktijkgericht onderzoek;
- Een projectgroep van 5 studenten die samen maar liefst 3.200 uren kunnen besteden aan uw opdracht en die begeleid worden door deskundige docenten en onderzoekers;
- Up-to-date kennis van trends, ontwikkelingen en toegang tot alle aanwezige kennis (o.a. bij de betrokken lectoraten);
- Frisse blikken van jonge mensen;
- Mogelijkheid tot conceptontwikkeling via de methode Design Thinking;
- Bekendheid bij talentvolle ‘young professionals’ die op zoek zijn naar een baan;
- De mogelijkheid om uw bedrijf te profileren als een maatschappelijk betrokken organisatie: u levert immers een mooie bijdrage aan de opleiding van toekomstige hospitality professionals.
Wat levert het ons op?
- Uitdagend onderwijs, gebaseerd op de actuele strategische vraagstukken;
- Een goede relatie met het werkveld, zodat ook wij up to date blijven en voeling houden met wat er speelt;
- Bekendheid en een goede reputatie. Dit is niet alleen mooi voor onze opleiding, maar zeker ook voor onze afstudeerders die op zoek gaan naar een passende baan.
Mogelijke thema's
- Strategiebepaling;
- Conceptontwikkeling;
- Marktanalyse en -onderzoek;
- Risk Management, Revenu management;
- Gastvrijheidsontwikkeling en –monitoring;
- Haalbaarheidsonderzoek;
- Marketing/positioneringsvraagstukken;
- Future proof businessmodel;
- Businessplan;
- Sustainability – CSR;
- Artificial Intelligence, Big Data en nieuwe technologieën;
- High tech – high touch: hoe vind je de balans?
- Trend studies (bijvoorbeeld: wellness, well-being, vitaliteit of diversiteit & inclusiviteit);
- HR-vraagstukken: talentmanagement, onderzoek naar employee journey, ontwikkeling trainingen etc.;
- Klantgerelateerde vraagstukken, zoals CRM, analyse Customer Journey, consumentenpsychologie en –trends.
Eerdere opdrachtgevers
Hotel Management: Accor, Hilton, Marriott, WOW Amsterdam, Twin Peaks, Signify, Event Hotels, Penta Hotels, Postillon, Zoku Amsterdam
Foodservice: Vaeshartelt, Bidfood, Douwe Egberts, Foodservice Instituut Nederland, Sligro, Ghost Kitchen, Citesta’s, Vitam, Holland Foods, Novish, Smaakcentrum Limburg
Horizons in Hospitality: Maastricht UMC+, Zinzia Zorggroep, Brightlands, ABN Amro, Hunkemöller, Restaurant Company Europe, Mamita Alice, AZC Maastricht, Provincie Limburg en diverse gemeenten