Elk jaar, in februari en september, starten onze vierdejaarsstudenten met hun managementproject. Dit is het eerste deel van het afstudeerprogramma. Studenten nemen tijdens dit project de rol aan van (junior) hospitality consultant. Gedurende 20 weken gaan ze, als team, aan de slag met een managementvraagstuk dat door u als organisatie of bedrijf is aangeleverd. De studenten verrichten praktijkgericht onderzoek en leveren hierna goed onderbouwd, realistisch advies. Ze verwerven hierbij zowel praktische als strategische, probleemoplossende vaardigheden die kenmerkend zijn voor succesvolle professionals – zoals teamwork, werken onder druk, samenwerken met verschillende stakeholders, etc. Aan het einde van het project presenteren ze hun verworven kennis en advies en reflecteren ze over het proces en de leeruitkomsten.
We streven naar een zo goed mogelijke match tussen student en project, zodat de student zich verder kan specialiseren in de richting die hij/zij wenst.
Wat levert het u op?
- Advies op maat
- Frisse input van jonge studenten
- Up-to-date kennis van trends, ontwikkelingen, en toegang tot alle aanwezige kennis binnen het vakgebied: mogelijk binnen projecten of via een samenwerking met de lectoraten
- Bekendheid bij talentvolle ‘young professionals’ die een netwerk opbouwen en op zoek zijn naar een baan
- Uitbreiding van eigen netwerk en naamsbekendheid
Wat levert het ons op?
- Uitdagend onderwijs
- Goede relatie met het werkveld, zodat ook wij up-to-date blijven en weten wat er speelt binnen de gastvrijheidsindustrie.
- Bekendheid en een goede reputatie. Niet alleen mooi voor onze opleiding maar ook voor onze studenten die in de toekomst op zoek gaan naar een uitdagende en inspirerende baan.
- Mogelijkheid tot specialiseren voor studenten binnen de brede sector van gastvrijheid: studenten kiezen hun eigen studiepad.
Eerdere opdrachtgevers
Hotel Management
Hilton, Marriott, Event Hotels, Penta Hotels, European Hotel Capital, Postillion Hotels, The Usual Hotels, LBG Group, Odyssey Hotel Group, Van der Valk
Foodservice
Vaeshartelt, Bidfood, Douwe Egberts, Foodservice Instituut Nederland, Sligro, Ghost Kitchen, Citesta’s, Vitam, Holland Foods, Novish, Smaakcentrum Limburg
Horizons
Erasmus MC, Envida, Brightlands, ABN Amro, C2B MVV, Grausbouw, Start the Shift, AZC Maastricht, The Recharge Club, Bolt21, Provincie Limburg en diverse gemeenten
Voorbeeld van een succesvol project voor Van der Valk Exclusief
Een verrassend en inspirerend concept voor Van der Valk Exclusief: Hospitality Meets Latin Vibes in Maastricht.
Studenten kregen de uitdaging van Van der Valk Exclusief om een innovatief F&B concept te ontwikkelen voor hun nieuwe hotel aan de Maas, gevestigd in het iconische voormalige Vodafone gebouw in Maastricht.
Ze presenteerde een creatief, verrassend en inspirerend concept om de levendige invloeden van Zuid- en Midden-Amerika naar Maastricht te halen. Van kleurrijke interieurs en smaakvolle gerechten tot exotische drankjes en een gastenreis vol unieke ervaringen: alles past er perfect bij.
- Een plek voor gasten en locals: je voelt je er meteen thuis zonder de typische ‘hotelbar’-sfeer.
- Business ontmoet ontspanning: de perfecte mix van efficiënte service en kwalitatief hoogstaand aanbod, ideaal voor zakelijke gasten.
- Goed bereikbaar: het restaurant en de bar hebben een aparte ingang en zijn daarmee echte hotspots in Maastricht.
- Verhalen die verbinden: doordachte storytelling brengt exotische invloeden tot leven gedurende de hele gastreis.
- De studenten inspireerden niet alleen met hun creatieve ideeën, maar maakten ook indruk met een solide business case. Ze kregen lovende kritieken van de opdrachtgever.