#

Sinterklaas. Gastvrijheidsstrijders (3)

een serie over aansprekende voorbeelden in gastvrijheid

"Als u een sinterklaasliedje voor me zingt, doe ik de slagboom voor u open!" 

Soms gebeurt er iets onverwachts, wat doe je dan als organisatie? Maak je gebruik van creatieve service recovery? 

Humor en Gastvrijheid

Mijn broer ligt begin december in het ziekenhuis. Halsoverkop rijd ik er naar toe. Gelukkig blijkt het allemaal mee te vallen. Ik ga opgelucht weer naar huis en ontdekt dat ik niks bij me heb om de parkeerkaart te betalen. Daar kom ik pas achter als ik voor de slagboom sta. Achter me staan al een paar andere auto’s te wachten. Ik besluit op de knop te drukken voor de receptie.

 "Goedemiddag, wat kan ik voor u doen?",  zegt de stem uit de intercom. Ik vertel in het kort mijn verhaal. "Als u een sinterklaasliedje voor me zingt, doe ik de slagboom voor u open!" Geweldig, het bestaat nog in Nederland, mensen die met humor gastvrij verrassen. Met een grote glimlach rijd ik naar huis. 

Doet jouw organisatie ook aan creatieve service recovery?

Deel jouw verhaal

Ken jij ook van die aansprekende voorbeelden van gastvrijheidsstrijders? Mail ze dan naar ons, zodat we het kunnen delen. Want goed voorbeeld, doet goed volgen!
Mail naar hospitalityconsultancy@zuyd.nl

Volg ons op Linkedin en raak geinspireerd door deze serie van blogs over Gastvrijheidsstrijders die ons inspireren. Lees ook onze andere blogs!

Contact

Wil je meer weten over hospitality consultant Bart van Linder of met hem in gesprek:
Bart van Linder.

    Deel deze pagina